Vedení čínského regulátora v oblasti letectví na své tiskové konferenci oficiálně potvrdilo, že COMAC C919 (foto 1) letos certifikován nebude a dodávky zákazníkům se posunou na rok 2022. Původně se předpokládalo, že C919 bude prvním letadlem, které otevře konkurenci duopolu Airbus-Boeing v segmentu Airbus A320neo a Boeing 737 MAX.
Šéf odboru civilních letadel CAAC Jang Čen-mej uvedl, že letadlo absolvovalo pouze 36 certifikačních letů z požadovaných 276. Neuskutečnily se např. lety v podmínkách přirozené námrazy, které měl letoun absolvovat v březnu v kanadském Londonu, avšak kvůli pandemii byl výrobce nucen zkoušky odvolat. Z uvedeného lze soudit, že certifikaci se v první polovině roku 2022 zajistit nepodaří.
Zástupce COMAC uvedl, že na konci září bylo u čínských dopravců v provozu 56 regionálních letadel ARJ21 (foto 2), které v komerčním provozu nalétaly přes 110 tisíc letových hodin a obsluhují 217 linek, na kterých přepravily 3,2 milionu cestujících. O C919 sdělil, že dodávky zákazníkům budou zahájeny „v nejbližší době“. (Foto: News AKMI, Liebherr)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém