Po nebezpečném sblížení dvou letadel na letišti Chhatrapati Shivaji Maharaj (BOM) v Bombaji v sobotu 8. června přijal indický regulátor DGCA bleskové rozhodnutí a hned v neděli propustil řídícího letového provozu. Regulátor zároveň přijímá kroky, aby se podobná situace neopakovala.
Airbus A320neo (VT-ISV) společnosti IndiGo letící na lince 6E5053 přistával na dráhu 27, ze které právě vzlétal A320neo (VT-RTS) Air India na lince AI657.
Airbus IndiGo měl povolení řídícího k přistání a dosedl těsně za vzlétajícím strojem Air India. Nejkratší vzdálenost strojů byla 650 m. Asi bylo možno očekávat, že IndiGo přiblížení přeruší a udělá „go-around“, to se však nestalo. Společnost uvedla, že piloti se přesně řídili pokynem řídících provozu.
Řídící letového provozu vydal povolení k přistání v době, kdy dráha byla obsazena letadlem Air India. Potenciální katastrofu zachycuje video zde. (Foto: The Print, planes.cz)
Tak kdyz uz to doslo do tyhle faze, bylo to vlastne nejbezpecnejsi reseni
Krása. Ono se to možná nezdá, ale to bylo o pár vteřin. A přistání IndiGo lehce volným pádem.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Aneb jak zvýšit kapacitu letiště bez budování dalších ranvejí. To by se mohlo ujmout
"Společnost uvedla, že piloti se přesně řídili pokynem řídících provozu." To je iIMHO slabina té dálněvýchodní mentality - poslouchám "nadřízeného", i když říká evidentní blbost. To se ukázalo i tenkrát nad Überlingenem - kdyby tehdy piloti podle předpisů ignorovali dispečera a poslechli TCAS, všichni by přežili.