Typ letadla: | DC7C |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | SAS (SAS/SK) |
Registrace: | SE-CCF |
Autor: | Míla Daniel |
Datum pořízení: | 12/1958 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 5712× |
28.12.58 Pohled na turbokompaudní osmnáctiválcový motor Wright R.3350-EA1. Dobře jsou vidět výfuky z plynových tubín.
Mám dojem že zatímco dnešní turbodmychadlo využívá energie výfukových plynů ke stlačování vzduchu pro přeplňování motoru. Tak tento systém převádí energii spalin na klikovou hřídel mechanicky. Ale nevím to 100%
Tak to já nevím. Coby stařík nevím, jak se co dnes v technice nazývá. Ve škole jsem se učil, že ventilátory, dmychadla, kompresory (rotační) jsou zařízení k "přemisťování" či stlačování plynů, tudíž zařízení poháněná, spotřebovávající energii.
V našem případě je tomu právě naopak. Výfukové plyny poháněly
oběžné kolo a takto získaná energie se mechanicky převáděla na vrtuli.
To je vše, co mohu k předešlé otázce dodat.
Nemají to být výfuky turbodmychadel?
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Přesně jak říká Ondra,Výfukové plyny ženou nejen turbodmychadlo které stlačuje vzduch v sacím kanálu,ale i malou plynovou turbínu,která je přes reduktor připojená ke klikovému hřídeli a tak předává část energie výfukových plynů zpět motoru.