Detail fotografie

DC7C


Typ letadla: DC7C
Letiště: Praha - Ruzyně (PRG/LKPR)
Společnost: SAS (SAS/SK)
Registrace: SE-CCF
Autor: Míla Daniel
Datum pořízení: 12/1958
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 5712×

Popis:

28.12.58 Pohled na turbokompaudní osmnáctiválcový motor Wright R.3350-EA1. Dobře jsou vidět výfuky z plynových tubín.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Petr Volek (...213.51...)
22.11.2011 15:45

Přesně jak říká Ondra,Výfukové plyny ženou nejen turbodmychadlo které stlačuje vzduch v sacím kanálu,ale i malou plynovou turbínu,která je přes reduktor připojená ke klikovému hřídeli a tak předává část energie výfukových plynů zpět motoru.

Ondra A. - nepřihlášený host (...80.47...)
22.11.2011 13:05

Mám dojem že zatímco dnešní turbodmychadlo využívá energie výfukových plynů ke stlačování vzduchu pro přeplňování motoru. Tak tento systém převádí energii spalin na klikovou hřídel mechanicky. Ale nevím to 100%

09.07.2007 10:30

Tak to já nevím. Coby stařík nevím, jak se co dnes v technice nazývá. Ve škole jsem se učil, že ventilátory, dmychadla, kompresory (rotační) jsou zařízení k "přemisťování" či stlačování plynů, tudíž zařízení poháněná, spotřebovávající energii.
V našem případě je tomu právě naopak. Výfukové plyny poháněly
oběžné kolo a takto získaná energie se mechanicky převáděla na vrtuli.
To je vše, co mohu k předešlé otázce dodat.

Jarda 41 - nepřihlášený host
04.07.2007 12:18

Nemají to být výfuky turbodmychadel?

Celkem 4 záznamy

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace